
http://nl.wikipedia.org/wiki/Shinkansen
Die heerlijke stiptheid, op de seconde aankomst en vertrek. De trein stopt op de centimeter nauwkeurig. Voor de deuren staan op de perrons rijen voetstappen geschilderd. Publiek [links] in de rij, als de deuren opengaan komt er rechts een rij uit, gaat men links erin.....kwestie van enkele minuten en honderden passagiers.
Een pijnlijk verschil met de wanorde op Nederlandse stations, zowel van publiek als de vervoerders. Brengt me op nog twee belangrijke verschillen: geen hondestront en nauwelijks getoeter, heerlijk. Wel werd ik voor het eerst geconfronteerd met het verschijnsel 'mobiel': de eerste dag hoorde en zag ik mensen hardop op straat praten totdat ik ontdekte dat ze zo'n klein kastje aan het oor hielden.
28 APR ARRIVAL AT NARITA AIRPORT
6 MEI TOKYO> MORIOKA> AKITA> HIROSAKI: YOUTH HOSTEL
7 MEI HIROSAKI> AOMORI> SAPPORO> KAMIKAWA: RYOKAN 'KYOSU'
8 MEI KAMIKAWA> KUSHIRO: YOUTH HOSTEL
9 MEI KUSHIRO> NISEKO: YOUTH HOSTEL
10 MEI NISEKO> AOMORI: OPEN AIR
11 MEI AOMORI> TOKYO
14 MEI TOKYO> KYOTO: RYOKAN/TEMPLE 'MYOREN-JI'
16 MEI KYOTO> TAKEO: YOUTH HOSTEL
17 MEI TAKEO> ASO: YOUTH HOSTEL
18 MEI ASO> SHIZUOKA: OPEN AIR
19 MEI SCHIZUOKA> TOKYO:
27 MEI DEPART FROM NARITA AIRPORT> KUALA LUMPUR> ZÜRICH> SCHIPHOL
Geen opmerkingen:
Een reactie posten